AYDIN KÖŞK İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

DÖGEP EKİM AYI EYLEM PLANI

DÖGEP EKİM AYI EYLEM PLANI

                                                                                             DÖGEP 2019-2020 EKİM AYI EYLEM PLAN RAPORU
EYLEM NO EYLEM TARİHİ EYLEM ZAMANI UYGULANAN EYLEM KATILIMCI SAYISI RAPORU
1 30.10.2019  SAAT15:30:00 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ile Din, Ahlak ve Değerler alanındaki seçmeli derslerin (Kur'an-ı Kerim, Peygamberimizin Hayatı, Temel Dini  Bilgiler) öğretim programlarının mukayeseli olarak bütüncül bir yaklaşımla incelenmesi, bu derslerin öğretiminde yaşanan genel sorunlar ve çözümüne yönelik öğretmen yaklaşımları 13 Program gelis?tirme hedef, ic?erik, o?g?renme-o?g?retme ve deg?erlendirme olmak u?zere birbiri ile bag?lantılı o?gelerin bir du?zen ic?erisinde hazırlanmasını gerekli kılmaktadır. Hazırlanacak din dersi programlarında bu o?geler arasındaki ilis?kiler kurulmalı ve desteklenmelidir.Sec?meli din dersi o?g?retim programında yer alan kazanımların daha c?ok bilis?sel davranıs? gelis?tirmeye yo?nelik olarak yazıldıg?ı, kısmen de duyus?sal alana giren davranıs?ları ic?erdig?i go?zu?kmektedir. Bu durumun programlarla din eg?itiminden ziyade din o?g?retiminin hedeflendig?i yo?nu?nde yanlıs? bir algının olus?masına mani olmak amacıyla programda bulunan kazanımların tu?rleri, o?g?rencilerin bilis?sel, duyus?sal ve psikomotor davranıs?la- rını es?it oranda gelis?tirmeye yo?nelik olarak zenginles?tirilmelidir.
 Programda yer alan kazanımların benzer o?g?renmeleri ic?ermesini engellemek ic?in bu
kazanımların birbiriyle c?elis?kili ve u?st u?ste binmis? olmamasına; birles?ik, tutarlı, birbirini destekleyeci ve tamamlayıcı olmalarına o?zellikle dikkat edilmelidir.O?g?rencilerden o?g?renmesi istenen bazı kazanımlar, onların o?g?renme du?zeylerine uygun ve anlas?ılır bir s?ekilde du?zenlenmelidir
 O?g?renci ve velilerin beklentilerine kars?ılık gelecek s?ekilde ilk yıl Kur'an okuma becerisi kazanmaya ve gelis?tirmeye yo?nelik konuların o?ncelenmesi gerekmektedir. O?zellikle ortaokul ve Kur'an-ı Kerim Dersi O?g?retim Programı'nın Kur'an-ı Kerim'i Okuma ve Ezberleme" o?g?renme alanında bulunan "Kur'an-ı Kerim'i Okumayı O?g?reniyoruz" u?nitesinin hem su?resi ve hem de ic?erig?i genis?letilmelidir.Kur'an-ı Kerim ders kitapları "Kur'an cu?zleri" gibi o?g?rencilerin o?g?renmelerini hızlandırıcı ve destekleyici bir s?ekilde hazırlanmalıdır. Ayrıca, o?g?rencilerin okumalarını kolaylas?tırdıg?ını belirttikleri bilgisayar hattının ders kitaplarında kullanılmasına o?zen go?sterilmelidir."Kur'an'ın Mesajını Anlıyorum" o?g?renme alanın yeniden revize edilmesi yahut ayrıca Kur'an'ın anlamına yo?nelik yeni bir dersin ihdas edilmesi gerekmektedir.Kur'an'a yeni bas?layan o?g?rencilerin harfleri tanıma ve birles?tirme konusunda yas?adıkları sorunları en aza indirmek amacıyla bu konuların yer aldıg?ı u?nitelerin su?resi ve ic?erig?i zenginles?tirilmelidir.Kur'an-ı Kerim programında yer alan peygamber kıssaları kronolojik sıraya go?re deg?il, ic?erdikleri mesajlara ve o?g?rencilerin hazırbulunus?luklarına go?re tasarlanmalı ve o?g?retim basamaklarına dag?ıtılmalıdır.
 Peygamberimizin Hayatı O?g?retim Programı'nın tematik yapısı korunmalı, ancak "Hz. Muhammed'in Hayat Hika?yesi o?g?renme alanı o?g?rencilerin Hz. Peygamber'in hayatındaki olayların sebep-sonuc? ilis?kilerini daha iyi kavramalarını sag?layacak s?ekilde zenginles?tirilmelidir.Hz. Muhammed'in hayatı dersinde Hz. Peygamber, o?g?rencilere bir rol model olarak sunulmalı ve Hz. Peygamber'in kis?ilig?inin parc?ası olan ahlaki o?zelliklerine programda daha fazla yer verilmelidir.
O?g?rencilerin ilgi duydukları konulardan biri olan Hz. Peygamber'in savas?lar ve uyguladıg?ı stratejilere programda yer verilmeli, ancak Hz. Peygamber'in savas? ve barıs? konusundaki yaklas?ımının dog?ru bir s?ekilde is?lenmesine o?zen go?sterilmelidir.O?g?renciler Hz. Peygamber'in suretini merak ettiklerinden dolayı, programda ve ders kitaplarında hilyelere o?zel bir yer ac?ılmalı, o?g?rencilerin merakları giderilmelidir.O?g?rencilerin, Hz. Peygamber'in aile fertleriyle olan ilis?kilerini o?nemsedikleri go?ru?lmektedir. Bu husus programda yeterli o?lc?u?de yer alsa da o?g?retmenlerin o?rneklemeleri c?og?altılmasının bir ihtiyac? oldug?u go?zu?kmektedir.
 Temel Dini Bilgiler Dersi O?g?retim Programı'nın, ortaokul ve lisede birbirini tekrar eden yapısı yeniden ele alınmalı, program o?g?renci ve ailelerinin ihtiyac? ve beklentileri dog?rultusunda zenginles?tirilmelidir.O?g?rencilerin ve ailelerin bu dersi sec?mekteki esas amacı dini? bilgileri derinlemesine o?g?renmek ve o?nceki bilgileri pekis?tirmek oldug?u ic?in, programda ileri o?g?renmeleri ic?erecek kazanımlara ve ic?erig?e daha fazla yer verilmelidir.O?g?renciler arasında memnuniyet du?zeyi en du?s?u?k c?ıkan dersin temel dini bilgiler dersi oldug?u go?ru?lmu?s?tu?r. Bundaki temel etken dersin DKAB dersinin tekrarı gibi algılanmasıdır. Temel dini bilgiler dersinin DKAB dersinin tekrarı gibi algılanmasını o?nlemek amacıyla programın yeni kazanım ve ic?erikle zenginles?tirilmesi gerekmektedir.Bu ders kapsamında o?g?rencilerin I?slam ahlakını ve Hz. Peygamber'in insan ilis?kilerindeki yaklas?ımını c?okc?a merak ettikleri go?ru?ldu?g?u?nden dolayı bu konuların programdaki ag?ırlıg?ı arttırılmalıdır.Ders konuları arasına genc?lerin gu?nlu?k hayatta kars?ılas?tıkları sorunlara kars?ılık bulabilecekleri bo?lu?mlerin konması gerekmektedir.O?g?rencilerin bu ders kapsamında bazı kavramları dil ve u?slup ac?ısından bazılarını da c?ok soyut olduklarından anlayamadıklarını go?ru?ldu?g?u? ic?in programda, ders kitaplarında ve dersin o?g?renme-o?g?retme su?recinde bu konuların o?g?rencilerin hazırbulunus?luklarına uygun bir s?ekilde du?zenlenmesine daha fazla dikkat edilmelidir.O?g?rencilerin bu derste go?rmek istedikleri konulardan bir dig?eri de I?slam ku?ltu?ru?ne ve medeniyetine dair konulardır. Bu konuların da programda daha fazla go?ru?lu?r olmasına itina go?sterilmelidir.

Hükümet Konağı Kat2 09570 Köşk/AYDIN - 0256 461 20 45

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.