AYDIN KÖŞK İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

DÖGEP MAYIS AYI EYLEM PLANI

DÖGEP MAYIS AYI EYLEM PLANI

DÖGEP EYLEM FORMU

 

İL ? İLÇE: AYDIN ? KÖŞK                               

KONU: DÖGEP

AY: MAYIS

EYLEM NO: 5

PAYDAŞLAR: DİĞER DKAB ÖĞRETMENLERİ

KATILIMCI SAYISI: 5

EYLEM TARİHİ: 10.05.2019

EYLEM ZAMANI: 15:30

UYGULANAN EYLEM: Din kültürü ve Ahlak bilgisi derslerinde etkili iletişim becerileri, etkili ve lider öğretmenlik, sınıf yönetimi, sınıf yönetimini etkileyen öğretmen davranışlarına yönelik yeni stratejiler ve örnek uygulamalar.

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSLERİNDE ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ VE ETKİLİ LİDER ÖĞRETMENLİK

Eğitim, bireyleri yaşama hazırlama süreci olmasının ötesinde , yaşamın kendisi olmalıdır.Çünkü eğitim ortamları gerçek yaşamla ne kadar benzerlik gösterir ve tutarlı olursa o oranda öğrencinin başarısı arttırılabilir.Bu nedenle eğitim ortamları hayatla iç içe olmalı,öğrenci için olduğunca somutlaştırılmalı ve anlamlı hale dönüştürülmelidir.Hayattan oldukça  uzaklaşmış olan okul ve sınıf ortamları, hayatı ve hayat durumlarını gerçeğe mümkün olduğunca taşıyamadığı ve öğrencileri bunlarla etkileşime geçiremediği için eğitim-öğretim faaliyetlerinde beklenilen sonuçlara ulaşma konusunda faydalı olmamaktadır.Bu nedenle ülkemizde son zamanlarda öğrenme-öğretme süreçlerinin öğrenci merkezli yaklaşımlara uygun,etkileşimli öğrenme-öğretme ortamları olarak planlanması,uygun yöntem ve tekniklerin araştırılması,geliştirilmesi ve bu ortamlarda uygulanması çabaları son derece önem kazanmıştır. Öğrenme-öğretme sürecinde öğretmenin esas rolünün rehberlik olduğu,öğrencilerin ise öğrenme-öğretme sürecinin her aşamasına aktif olarak katılmaları gerektiği,öğrenme-öğretme ortamları düzenlenirken öğrencilerin farklı öğrenme stillerine ve zeka alanlarına sahip olabileceklerinin göz önünde bulundurulması gerekir.

Öğretmen liderliği , öğretmenin sınıfta ve okulda formal ve informal eğitimsel etkinlik ve süreçlerde istekli  görevler üstlenme, bağımsız projeler oluşturma, çevresini etkileme meslektaşlarının gelişimine destek olma ve güven oluşturma yeterliliğidir.Öğretmen liderliğinde vizyon,yapı,zaman ve beceriler temel koşullardandır.Yeni okul modellerinde hem öğretmenlere hem de müdürlere liderlik becerilerini gösterebilmeleri yönünde olanaklar sağlanması önerilmektedir.Öğretmene yapılacak destek yöntemleri arasında okul müdürünün etkisi dikkati çekecek boyutta önemlidir.

Liderliğin eğitimde,bürokrasi içinde resmi idari bir mevki olduğu fikri son yıllarda yerini farklı bir yaklaşıma bırakmaktadır.Geleneksel olarak öğretmenin işi öğretmek,yöneticinin işi ise yönetmek olarak algılana gelmiştir.Böylece öğretmen, liderliği yöneticiye terk etmekte bir sakınca görmemekte bunun sonucu olarak öğretmene çok az bir liderlik rolü kalmaktadır.Ancak son yıllardaki yeni yaklaşımda öğretim işini meslek haline getirmek söz konusudur.Bunu gerçekleştirebilmek için öğretimsel liderlik kavramı daha etkin hale getirilmiştir.              

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSLERİNDE SINIF YÖNETİMİ VE SINIF YÖNETİMİNİ ETKİLEYEN ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARINA YÖNELİKYENİ STRATEJİLER VE ÖRNEK UYGULAMALAR

Sınıflar, okul içerisinde öğrencilerin öğrenme etkinliklerine katıldıkları mekanlardır.Eğitim-öğretimin amacına ulaşabilmesi için, fiziksel olarak iyi bir sınıf ortamının hazırlanmasıyla sağlanabilir.Sınıf ortamının öğrencilerin fizyolojik ihtiyaçlarına ve eğitim-öğretim etkinliklerine uygun olması gerekmektedir.Çünkü öğrenme-öğretme süreci ;fiziksel,sosyal ve psikolojik yönden uygun bir ortamda gelişmektedir.

Okul ve sınıflarda fiziki ortamın düzenlenmesine ilişkin ideal ölçütler ve standartlar her zaman tam olarak belirlenememiştir.Eğitim-öğretim ortamının fiziksel düzeninin nitelik ve niceliklerine ilişkin standartların geliştirilmesi çabaları,bilimsel ve teknolojik gelişmelerle benzerlik göstermektedir.

Eğitimde planlama,toplum ve bireyin ihtiyacı doğrultusunda, önceden belirlenmiş amaçlara ulaşmak için mevcut insan ve madde kaynaklarını en etkili ve verimli şekilde kullanırken izlenecek yolun belirlenmesidir.Öğretim planlamasının temel amacı,ders için ayrılan sınırlı zamanda sınıftaki öğretim etkinliklerini daha verimli ve etkili hale getirmektir.Bu nedenle etkili bir öğretim için önceden belirlenmiş olan hedeflere mümkün olduğu kadar kısa zamanda en az maliyetle ve en etkili biçimde ulaşabilmek için bütün öğretim etkinliklerinin önceden planlanması gereklidir.

Öğretimin yönetimi; dersin iyi bir şekilde planlanması,yürütülmesi ve değerlendirilmesi sürecidir.Etkili sınıf yönetimi,iyi planlanmış bir programla gerçekleşir.Dikkatli bir şekilde planlanan ve uygulanan öğretim,çoğu sınıf yönetimi problemlerini önler ve çözer.

Öğretimin yürütülmesi beş aşamada gerçekleşmektedir:

1-Hazırlık Aşaması

2-Sunu Aşaması

3-Uygulama Aşaması

4-Değerlendirme Aşaması

5-Dersi Bitirme Aşaması

 

Zaman yönetimi, sınırlı olan her iş ve etkinliğin yapılmasının zorunlu unsuru olan manaya  olabildiğince fazla iş ve etkinlik sığdırmaktır.Zaman yönetiminde amaç doğru işi kısa zamanda yapmaktır.Sınıf yönetiminin temel amacı  olumlu ve verimli öğrenme öğrenme çevresi oluşturarak öğrencilerin öğretim hedeflerine ulaşmalarını  sağlamaktır.Zamanı iyi yöneten öğretmenler ;sınıfta geçen süre içinde derse hazırlık,sıraların düzenlenmesi, dersle ilgili hazırlıkların yapılması, istenmeyen öğrenci davranışlarının önlenmesi, disiplin sağlanması gibi konulara  daha az zaman ayırır.

Sonuç olarak zamanı etkin kullanmayı ve kontrol etmeyi başarabilen öğretmen''zil çaldığı anda son cümleyi söyleyen öğretmen''dir.

 

 

 

Hükümet Konağı Kat2 09570 Köşk/AYDIN - 0256 461 20 45

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.